Hola Barcelona!

2. dubna 2019 nastal okamžik, na který jsem se moc těšil. Další krátký výlet s kamarády fujisty (nejen) za focením a zážitky. Tentokrát to i kvůli ceně letenek vyhrála Barcelona. A udělali jsme dobře. Gracia Barcelona!

Letenky

Letělo nás pět a byť jsme 4 z nás koupili najednou letenky přes kiwi.com, nebyl v tom žádný problém ani v zaplacení, vygenerování palubních vstupenek při on-line check-in ani při doplacení priority na zavazadla. Takže celkem bez odbavených zavazadel (tedy na lehko s jedním větším kabinovým zavazadlem a menší příruční taškou např. přes rameno) to vyšlo na cca 2 tisíce korun zpáteční.

Moje zavazadla: EVERYDAY BACKPACK (Peak Design) 30l + taška přes rameno Everyday Sling 10l

Ubytování

Pašík našel ubytování v centru na ulici Paral-lel (metro 73 - Pablo Sec). Výborná dostupnost (La Sagrada Família za 20 minut metrem, pobřeží 10 minut). Apartmán sice o čtyřech pokojích (4+1), ale trochu jako pro hobity. Jedna koupelnička se záchodem pro pět lidí - no nakonec se dalo. Dva z pokojů byly asi předělaný z komor, neboť měly okno jen do chodby domu - na schodiště s výtahem :-(. Za tu cenu celkem kolem 9 tisíc korun pro 5 lidí na tři noci ale super. (Jen s napětím čekáme, zda se Pašíkovi vrátí kauce 200€)  - Priority Fira Apartments, Av. del Paraŀlel, 159, 08001 Barcelona, Španělsko

Doprava

Doporučení pro krátkodobé pobyty s předpokládáným cestováním po městě je jednoznačně karta (jízdenka) "Hola Barcelona". Na tři dny nás při on-line zakoupení přišla na necelých 20€ a platí na všechno včetně cesty vlakem či metrem z a na letiště. Neplatí ovšem na lanovky!!! Kód z voucheru, který vám po on-line zaplacení kartou příjde na email, se musí v automatu v metru vložit a vyjede jízdenka s magnetickým pruhem. Ta se pak vkládá do čteček v metru (turnikety) a autobusech vždy při vstupu. V metru při opuštění placeného prostoru stačí vyjít vhodným turniketem ven bez vkládání karty. Pozor na záludnost: Při vstupu do metra sledujte šipku ukazující směr průchodu po vložení jízdenky. Jsou dva druhy: s průchodem vlevo nebo v pravo. Vznikají komické situace...

Fotovýbava

• Tělo: Fujifilm X-H1
  • Skla: XF16/1,4 + XF50-140/2,8 + Laowa 9/2,8 + ND1000 (nepoužitý nakonec)
  • Stativ: Gorilla Pad
  • Nafoceno 585 cvaků/využito cca 200/vystaveno cca 33 - 40

0. den

Sraz ve Fujifoto, kafe. Odjezd na letiště - oběd. 15.45 odlet. 18.30 přílet. Koupit jízdenky, kafe, najít apartmán. Po večeři v místní restauraci, kde zážitkem snad bylo jen to, že si někteří z nás umazali kalhoty od čerstvě natřených stoliček, jsme zapadli s třemi lahvemi výborného červeného na apartmán.....

1. den

Ráno jsme vstávali do zamračeného dne s nadějí, že aspoň vyjde slunce nad mořem. Nevyšlo (tedy jo, ale za mrakama) a navíc trochu pršelo. Zkusili jsme trochu fotek s dlouhou expozicí a po chvíli našli otevřenou kavárnu na snídani. S tím ránem to ani Španělé (jako Italové) nepřehánějí a kolem deváté se teprve pomalu probouzejí kavárny z nočního spánku.

Po snídani ve čtvrti Barri Gótic na náměstí Plaça Reial a kašnou Font de les Tres Gràcies, kde na sloupech veřejného osvětlení spolupracoval mladý Gaudí, jsme vyrazili jen tak courat. Došli jsme k barcelonské katedrále (tedy také katedrále svatého Kříže a svaté Eulálie). Neplatí se vstup a fotit se může.

Přes náměstí s Vítězným obloukem (Arc de Triomf) jsme se přískoky metrem dostali ke slavnému Gaudího parku Park Güell. Ten kopec s cestou nahoru do horní části parku s Gaudího domem mě málem zničil. Ale výstup na Milešovku byl horší :-). Jinak hodně turistů a prodavačů čehokoliv. Všude kolem slyšíte "uánjůro, uánjůro, uánjůro". No komedie. Na terasu s vyhlídkou na Gaudího stavby se platilo (25€ včetně vstupu do muzea) a tak jsme to oželeli.

Po krátkém odpočinku a bagetě se salámem na apartmánu jsme vyrazili na průzkumnou cestu k Sagrada Família. Po prvotním úžasu a ohledání, kde se vchází dovnitř (vstupenku máme až na zítra podvečer), jsme si zafotili u petánge. I Španělé ho hrají.

Večeře v restauraci po apartmánem. Tomův steak ještě pět minut prskal, jak se dopékal na talíři. Nejdražší večeře pobytu. Víno koupit s sebou v marketu, vypít a spát.

2. den

Dva z nás (Pašík a Tom) vyrazili do parku nad městem fotit modrou a zlatou hodinku. Vedle fotek bylo pro ně jistě zážitkem, že se do parku museli v podstatě vloupat, protože se parky otevírají v 10.00 a ne v 7.00, jak si to přáli.

Potkal jsem se s nimi až před desátou (já čerstvý vyspalý - oni už v tu dobu uchození a to nečekali, co ještě přijde). Sraz byl u stanici lanovky na Castell de Montjuïc na naší ulici Paral-lel. Lanovka je však v rekonstrukci (její dolní část) a tak jsme museli special busem k další stanici. Za 8,5€ pak deset minut jizdy nahoru (moc nedoporučuju - cena vs zážitek není odpovídající - lépe busem č. 150 až nahoru). Jsme vystoupili pod pevností (hradem) Montjuïc. Pěkný místo, nádherné výhledy na město i na moře s přístavem a letištěm (vstupně 5€).

Cesta dolů do města byla úmorná a Pašík s Tomem už toho měli dost. Nicméně jsme došli na apartmán a padli do postele.

Po probuzení jsme se museli vykopat na prohlídku Sagrada Família (440 Kč vstupenka koupena on line na 18.15 hod).

Přesně na čas nás pustili dovnitř a po krátkém extempore s Pašíkovým nožem, o kterým sám nevěděl, že ho má a prošel s ním i do letadla, jsme byli uvnitř. Překvapení monumentalitou a barevností. Dobrý nápad koupit vstup na dobu, kdy nízké slunce svítí vitrážemi dovnitř a vytváří úžasnou barevnou scenérii.

Po krákém kafi v Costa Café jsme se přesunuli blízko k nám na první letošní představení Magické fontány (Font Màgica de Montjuïc). Hezky jim to stříkalo a i přes množství lidí jsme se dostali až k fontáně a užili si to.

Pak zase víno :-) a po půlnoci postel.

3. den

Ráno jsem se překonal a s budíčkem v šest jsem byl krátce po sedmé opět na hradě Castell de Montjuïc. Svítalo a já si našel místo s výhledem na město. Ticho, nikdo nikde. Zážitek.

Pak už jen dojet busem č. 55 až k apartmánu (výborně google maps!!!) sbalit a frčet na letiště. 15.15 domů a v 21.00 doma i se zastávkou na večeři v Praze. Viva Barcelona.Freddie Mercury & Montserrat Caballé - Barcelona

Poděkování

Děkuji Tomovi, Pašíkovi a skoro manželům Krabicovým za parádní společnost a zážitky. Byla s váma ...sranda. Některé zážitky nepublikuji z čírého přátelství k Vám, kamarádi. :-)

Všechny vystavené a prezentovatelné fotografie jsou tady.